SmartBin Cloud
Flexibel, transparant, betrouwbaar
SmartBin Cloud

Productie stilstand door misgrijpen van bevestigingsartikelen?
Gebrek aan ruimte omdat er teveel is ingekocht?
Geen duidelijk inzicht in de total cost of ownership?

 

Een kleine greep uit veel voorkomende uitdagingen die zich voor kunnen doen in een magazijn. 

 

Bossard heeft de oplossing: SmartBin Cloud.

Eén systeem; geautomatiseerd voorraadbeheer met behulp van gewichtssensoren en daarmee ready voor Smart Industry. 

SmartBin is een volledig geautomatiseerd voorraadbeheersysteem waarin sensoren de voorraad van elk bevestigingsmateriaal weegt. Zodra de voorraad onder een minimaal vastgesteld niveau daalt, wordt automatisch een nieuwe order bij de leverancier geplaatst. Een nieuwe order wordt daarom op het optimale moment gegenereerd, niet te vroeg maar ook niet te laat. Ook de bestelhoeveelheid wordt aangepast aan de hand van het verbruik. 

Nijdra Group
Gebruiker van SmartBin sinds 2018

Ontzorgen 4.0 Dat is waar de uitdaging ligt. Begrijpen waar de grondoorzaken van het probleem liggen en systematisch toewerken naar de oplossing. Hierbij zullen wij vanuit verschillende invalshoeken het probleem belichten. 

Ik kom graag een keer bij je langs om te kijken welke logistieke oplossing het beste past.

Rob Koppes
Adviseur Supply Chain Management

Smart factory logistics

Het bestelproces met de SmartBin Cloud

 

1. SmartBin Cloud kan worden geïntegreerd in bestaande workcell lay-outs zonder extra infrastructuur. Trillingen activeren de trillingssensoren, die het voorraadniveau in real-time meten. De gegevens worden doorgestuurd naar Bossard via de IIoT-communicatie (cloud).

 

2. Als het minimale voorraadnivea is bereikt wordt er automatisch een nabestelling geactiveerd. De orderstatus en de leveringsdatum verschijnen direct op het display van het SmartLabel. 

 

3. Bossard combineert de bestelde artikelen in één zending en verstuurt deze naar de klant.

 

4. Afhankelijk van de overeenkomst, levert Jeveka het bestelde materiaal direct op de werkplek of naar het dok.

 

5. SmartBin Cloud detecteert een noodzaak om te worden bijgevuld automatisch en garandeert dat het materiaal wordt bijgevuld op de juiste locatie. 

Smart Factory Logistics

Welke voordelen heeft het voor jou?

Minder manuren

Door het automatisch orderproces is er geen actie meer nodig van de inkoper. Ook periodieke voorraad opnames zijn verleden tijd.

Data analyse

Op basis van data wordt het logistieke proces verbeterd. Door slimme aanpassingen van parameters wordt ingespeeld op veranderende productieomstandigheden.

Ruimtebesparing

Kanban en Twobin zijn verleden tijd. SmartBin zorgt voor voldoende voorraad op minder vierkante meters.

Total cost of ownership

SmartBin Cloud geeft inzicht in de totale kosten. Naar schatting is een reductie van 60% tot 70% mogelijk op de kosten van het order- en aanvulproces.

Professionele uitstraling

SmartBin is overzichtelijk en systematisch opgezet. Dit zorgt voor een professionele en betrouwbare uitstraling.

Voorkom misgrijpen

We maken afspraken over verbruik en toetsen dit periodiek. Zo minimaliseren we de kans op misgrijpen.

Neem vrijblijvend contact op

Rob Koppes

Adviseur Supply Chain Management 

 

+31 (0)36 303 2000

Bedankt voor het invullen van het contactformulier!

We hebben deze ontvangen en u hoort zo snel mogelijk van ons.